REGULAMIN FORUM UNOFANI
UNOFANI Strona Główna UNOFANI


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Uno Fire - przerywa, dławi się
Autor Wiadomość
master93 
UnoFan


Dołączył: 25 Lis 2016
Posty: 6
Skąd: rdm
Wysłany: 2016-11-25, 19:37   Uno Fire - przerywa, dławi się

Siemanko, a wiec na poczatek auto..
Fire z 97 roku, sama benzynka.
Problem lezy w tym,ze podczas gwaltownego wcisniecia pedalu gazu sie dlawi,muli i ma tendencje do zgasniecia. Musze ruszac spod swiatel 'sposobem' bo inaczej to trwa wieki...
Mula lapie czasem chwilowo a czasem jak depne do dechy,to zdlawi sie i po dluzszej chwili idzie i tak ciagle sie dzieje.

Wymienialem i robilem:

-czyszczony krokowy,
-czujnik temp nowy, kupilem na darmo bo tamten tez dziala problem pozostal,
-czujnik przepustnicy rozkrecalem patrzylem,wszystko gra, nawet podnienialem caly aparat od wtrysku z krokowym i czujnikiem przepustnicy tez i kupa,to samo,
-kopulka czyszczona, iskry nie traci, wymienilem na nową wraz z palcem
swiece db iskra, troszke czarne ale to przez ten problem wlasnie nie dopalają
-kable przebicia nie maja, psikalem, patrzylem.
-ufo nowe i dziala wspaniale

Kurde.. Juz nerwy trace,walcze drugi tydzien i kombinuje. Tak jakby zle odczyty mial po szybszym przemiesczeniu sie przepustnicy... Reset robilem miliony razy. Nie mam pojecia, sonde odlaczalem, podlaczalem i zawsze to samo czyli ona chyba zle nie wplywa.

Cos nagle sie to stalo, a nie chce wrypac znowu niepotrzebnie kase,bo jej brak a juz niepotrzebnie wykosztowalem sie ponad 150 a problem nei rozwiazany.

Powiedzcie mi wazna rzecz, jak u was pracuje krokowy podczas ruchu przepustnicą?
chodzi mi o to zeby zerknąc pod maską i ruszyc tutaj recznie przepustnice.
Jak biore powoli stopniowo,to krokowy po pewnym "progu zadzialania" gdy daje gazu caly czas,to on sie cofa i tak zostaje do momentu powrotu przepustnicy.
Natomiast jak gwaltownie depne,to on zostaje jak jest. Czy moze to wina krokowca? ale dziwne,bo mam drugi, ktory kupilem z tym wtryskiem i dziala tak samo.. komputer szaleje?

juz mi brak pomysłów

EDIT biore sie za sonde jak auto ostygnie,mierzylem dzisiaj i stara jest jebnieta, kupilem nową. ostatnia deska ratunku.

[ Dodano: 2016-11-26, 19:34 ]
No i tak... Sonda wymieniona bo stara padła. Po zalozeniu na zimnym dalem reset i zagrzal sie do dwoch zalaczen wiatraka.. Wsiadam, jade i kupa to samo. Czuc ,ze auto sie ladn8e chce zbierac,silnik ladnie rowno pracuje ale problem jest jak wiecej gazu depne naraz. Stopniowo daje,to ladnie idzie. Po przekroczeniu 80km/h nie wystepuje juz ten problem. Tak jakby wtedy juz nie przeszkadzalo to,ze np. Dostaje za duzo paliwa czy cos. Juz brak mi pomyslu i funduszu. Watpie,ze problem lezy w swiecach/kablach/zaplonie,bo iskier brak w ciemnosci, ladnie pali od strzala jak to czysty benzyniak. Nie mam przyrzadu do zmierzenia cisnienia paliwa,tytaj poszukam problemu lub jutro jak beds mial jeszcze sile do ,to rozbiore jeszcze raz wtrysk i czujnik przepustnicy. Da sie go zle skrecic? Nie trzeba go chyba ustawiac jakos? Srubek regulacji ani nic nie ma,a polozenie jest jedno tylko przecie
  Auto: uno fire Rocznik: 1997 Silnik: 1.0 FIRE Przebieg: 169000
     
ffresh 
UnoFan


Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-11-27, 14:03   

Miałem właśnie założyć podobny temat...
'00 1.0 fire.
Pali ok, obroty na luzie również ok. Ale gdy wisnę gaz do oporu do dostaje muła i nie chce przyspieszać, dopiero po dłuższej chwili się odmula. Ogólnie na zimno jakoś mniej mocy ma.
Również jak stopniowo przyspieszam to jest ok, ale gdy trzeba depnąć to mocy brakuje.

W internecie nie ma jednoznacznej odpowiedzi (a kilka-kilkanaście tematów można znaleźć) jednak w żadnym z nich ich autor nie napisał co pomogło.
  Auto: Uno Rocznik: 2000 Silnik: 1.0 FIRE
     
master93 
UnoFan


Dołączył: 25 Lis 2016
Posty: 6
Skąd: rdm
Wysłany: 2016-11-27, 15:20   

siema, dłubałem wczoraj przy sondzie, dzisiaj chwile tez.
No i tak.. wychodzi na to,ze tzeba dobrze ustawic/wyregulowac ten czujnik przepustnicy. on przy otworach na sruby ma troche luzu i mozna go przykrecic w kilku pozycjach przekrecajac go.
Poluzowalem sruby, przesunalem i jest efekt. Narazie silnik stygnie,wieczorem jeszcze wsiade na zimny i zrobie runde, zobaczymy,ale tak jak w sumie myslalem,ze nie pasuje cos odnosnie przepustnicy. Musialo sie nie trafiac na te tasiemki od czujnika i komputer głupiał podczas przesuwania tych frędzli od przepustnicy co stykają sie wlasnie z tym czujnikiem. widocznie musialo byc jakies polozenie mnie wiecej w polowie "pedalu gazu", ktore powodowalo,ze krzywo zamocowany czujnik tracił styk i komp wariował bo nagle nie wiedzial jak ta przepustnica jest w danej chwili polozona, no i przylewał,albo nie dawał paliwka na tyle ile trza. Chaotycznie troche pisze,ale mechanikiem nie jestem,tylko samoukiem i dłubać cos tam lubie poprostu.
  Auto: uno fire Rocznik: 1997 Silnik: 1.0 FIRE Przebieg: 169000
     
pacior1 
UnoFan


Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 23
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2016-11-27, 18:41   

DOKŁADNIE,JEŚLI BYŁA RUSZANA PRZEPUSTNICA TO TRZEBA KONIECZNIE JA USTAWIAĆ,PRZECHODZIŁEM PRZEZ TO,I WŁAŚNIE PIERWSZE ZRÓB TO,WEJDŹ NA FORUM MECHANIKÓW I ODSZUKAJ MÓJ POST DOTYCZĄCY UNO CZUJNIK PRZEPUSTNICY BO NIE BEDE DOKŁADNIE TEGO OPISYWAŁ POTRZEBNY MIERNIK IGŁA DO MIERNIKA I TORX DO ODKRE ANIA PRXEPUSTNICY...
  Auto: Fiaat Uno Rocznik: 1999 Przebieg: 124000 KM: 45
     
ffresh 
UnoFan


Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-11-27, 20:40   

No dobra, odkręciłem filtr powietrza, zdjąłem tą prostą szerszą rureczkę prowadzącą z niego do głowicy (do czego ona służy?) i znalazłem w niej majonez... Wydłubałem gluty, trochę jeszcze ich znalazłem w tej krótkiej rureczce za przepustnicą (doprowadzającą paliwo?) i pogoniłem go po ekspresówce. Jest lepiej ale jeszcze nie idealnie. Np. na 4 biegu przez krótki czas nie chciał jechać szybciej niż 110 km/h :lol: No nic, zobaczymy jutro. Jak będzie nadal źle to zajmę się czujnikiem.
@master93 czekam na twoja relację.
  Auto: Uno Rocznik: 2000 Silnik: 1.0 FIRE
     
master93 
UnoFan


Dołączył: 25 Lis 2016
Posty: 6
Skąd: rdm
Wysłany: 2016-11-28, 18:28   

@pacior gdzies cos czytalem o tym,bycmoze i Twoj post ale za chiny ludowe nie moge znalezc..
Podrzuc link,bede wdzieczny. Przy okazji sieprzyda innym.
  Auto: uno fire Rocznik: 1997 Silnik: 1.0 FIRE Przebieg: 169000
     
ffresh 
UnoFan


Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-11-28, 21:18   

@master93 tutaj:

http://forum-mechanika.pl...k-boscha.23326/

No nic, mnie czeka wymiana uszczelki, bo dzisiaj znowu znalazłem majonez :-/
  Auto: Uno Rocznik: 2000 Silnik: 1.0 FIRE
     
master93 
UnoFan


Dołączył: 25 Lis 2016
Posty: 6
Skąd: rdm
Wysłany: 2016-12-01, 12:54   

no i tak panowie, autko jezdzi dobrze, ale musze jeszcze wedlug opisu pomierzyc, bo narazei to ustawiłem wtedy tak aby aby bez żadnego mierzenia ani nic, narazie nie ruszam, bo zasypało i nie ma jak dłubać. Jest prawie dobrze,bo jeszcze za wysokie obroty jałowe ma czasem i dlugo czasem z nich schodzi, ale to jest do opanowania.

@Dzieki Fresh za link!
  Auto: uno fire Rocznik: 1997 Silnik: 1.0 FIRE Przebieg: 169000
     
suszpl 
UnoFan
LELUMPOLELUM



Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 847
Skąd: Warszawa-Ursus
Wysłany: 2017-01-08, 19:16   

Kiedyś znalazłem w jakiejś książce o uno jak ustawić ten potencjometr przepustnicy (niestety to było kilka lat temu, i jedynie z pamięci potrafię powiedzieć, nie pamiętadm dokładnego źródła, ale liczby zapamiętałem) , też się swego czasu trochę z nim bawiłem, ale z własnej głupoty a nie uszkodzenia, nieważne. Potencjometr na pinie 3 ma mieć 0,18V-0,25V, fabrycznie ustawiane na 0,21V, przy odłączonym/odkręconym krokowcu, ponieważ on właśnie rusza przepustnicą na jałowym i mamy go postawić w pozycję "zero" przed pomiarem i regulacją.
Przeczytałem wątki na tamtym forum i wolałem to napisać :mrgreen:
_________________
licznik siena, białe felgi od poldka, 175/65 r13, białe kierunki, 3 światło stopu, oświetlenie schowka, popielniczki i bagażnika, czarne słupki, hample siena 240 wentyle , serwo i pompa - bravo, centralny zamek, elektryczne szyby, podłokietnik, LPG Bingo M :D --- to już było.....
 
  Auto: Skoda Felicia Rocznik: 1998 Silnik: inny Przebieg: 191000 KM: 75
     
piknew 
UnoFan


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 391
Skąd: Chełm/Warszawa
Wysłany: 2017-01-23, 10:38   

Czujnik temperatury (tj. temperatury płynu chłodzącego). Nie wiem, jak w 1.0, ale do 1.4 kosztuje 20 zł - u mnie był powodem dokładnie takich problemów, jak opisałeś.

Mimo, że piszesz "czujnik temp nowy, kupilem na darmo bo tamten tez dziala problem pozostal" - mamy w uno 3 (przy chłodnicy, do komputera i do wskaźników).

Drugim powodem był silnik krokowy (pisałeś też, że czyściłeś). U siebie czyściłem. Kupiłem nawet nowy, ale niestety zamiennik mimo, że działał to jednak nie zgrywał się odczytami z komputerem i "dusiło". Skończyło się na zakupie używanego oryginału - i wtedy bezproblemowo...
_________________
Moje Uno
  Auto: Fiat Uno 1.4 i.e.S Rocznik: 1998 Silnik: 1.4 8V+LPG Przebieg: 250000 KM: 69
     
ffresh 
UnoFan


Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-02-11, 15:17   

No dobra chyba go naprawiłem :-P

Jeśli masz podobne objawy,to znaczy na luzie/sprzęgle zawsze reaguje chętnie na gaz, a podczas jazdy, szczególnie przy zimnej temperaturze dławi się , że nawet potrafi na 5-tce zwolnić z 80ciu do 70ciu; jeśli wtedy zredukujesz np do 3ki to jakoś przyspiesza, jednocześnie słysząc czasem dźwięk z prawej strony komory silnika,jakby coś się przelewało, to przypomnij sobie kiedy ostatnio zmieniałeś filtr paliwa... :ops:

[ Dodano: 2017-02-28, 13:50 ]
Jednak wymiana filtra nie naprawiła problemu do końca. Mechanik stwierdził padniętą sondę lambda- to by pasowało, auto na zimnym jest słabsze, po rozgrzaniu jest ok.
  Auto: Uno Rocznik: 2000 Silnik: 1.0 FIRE
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Partnerzy:
Fiat Uno na auto-swiat.pl
kilometrowcy.pl - blog o radości podróżowania samochodem
MCRForum.Net Najlepsze forum rozrywkowe
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 24


Załóż : Własne Forum lub Własną Stronę Internetową