REGULAMIN FORUM UNOFANI
UNOFANI Strona Główna UNOFANI


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana termostatu 1.0
Autor Wiadomość
ffresh 
UnoFan


Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-02-14, 17:43   Wymiana termostatu 1.0

Zabieram się za wymianę termostatu w uno 1.0.
Jak to zrobić, żeby nie zlewać całego płynu? Odkręcić korek i wypompować? Jak tak to do jakiego poziomu?
W opakowaniu razem z termostatem jest taka bardzo cieniutka uszczelka, nie będzie przepuszczać?
  Auto: Uno Rocznik: 2000 Silnik: 1.0 FIRE
     
jack 
UnoFan



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Gru 2010
Posty: 614
Skąd: Strzyżów/Grodzisko
Wysłany: 2017-02-19, 21:52   

Poziom płynu musi być poniżej termostatu jeśli nie chcesz całego płynu wymieniać. Ja dodatkowo dałem bardzo cienką warstwę silikonu na tą uszczelkę.
_________________
http://unofani.eev.pl/viewtopic.php?t=5000

Mój OLX.
 
  Auto: UNO 45 Rocznik: 1994 Silnik: 1.0 FIRE Przebieg: 140000 KM: 45
     
ffresh 
UnoFan


Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-02-20, 17:36   

Wymieniony. Spuściłem cały płyn. Po zdjęciu widać było że niewiele ze starej uszczelki zostało. Nie używałem silikonu, położyłem samą uszczelkę. Przy wymianie warto dokręcić wszystko mocno, ale nie na maksa-> po odpaleniu rozgrzany silnik zmiękczy uszczelkę i przewody gumowe i wtedy będzie można już z łatwością dokręcić mocniej.
  Auto: Uno Rocznik: 2000 Silnik: 1.0 FIRE
     
jack 
UnoFan



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Gru 2010
Posty: 614
Skąd: Strzyżów/Grodzisko
Wysłany: 2017-02-20, 23:29   

Tylko bez przesady z tą siłą żeby gwintu nie zerwać. W instrukcji jest żeby dokręcać siłą 10N·m
_________________
http://unofani.eev.pl/viewtopic.php?t=5000

Mój OLX.
 
  Auto: UNO 45 Rocznik: 1994 Silnik: 1.0 FIRE Przebieg: 140000 KM: 45
     
ffresh 
UnoFan


Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-02-22, 17:34   

Jasne, może źle się wyraziłem. Chodziło mi tylko o to, że po rozgrzaniu silnika można łatwiej dokręcić opaski zaciskowe i termostat niż robiąc to na zimnym silniku.
  Auto: Uno Rocznik: 2000 Silnik: 1.0 FIRE
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Partnerzy:
Fiat Uno na auto-swiat.pl
kilometrowcy.pl - blog o radości podróżowania samochodem
MCRForum.Net Najlepsze forum rozrywkowe
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 24


Załóż : Własne Forum lub Własną Stronę Internetową